Περίπου δύο χρόνια κατάφεραν να του δώσουν και πάλι την παλιά του λάμψη. Πρόκειται για τους Ελληνες «καλλιτέχνες» που ανέλαβαν να βάψουν το σύμβολο του Παρισιού, τον γνωστό σε όλο τον κόσμο Πύργο του Αϊφελ.
Με μια σεμνή τελετή, οι Ελληνες επαγγελματίες παρέδωσαν το έργο στους Γάλλους που εντυπωσιάστηκαν από το τελικό αποτέλεσμα και τους επιβράβευσαν με το πιο θερμό τους χειροκρότημα.
Οι μεγαλύτερες γαλλικές εφημερίδες
αφιέρωσαν πολλά άρθρα με διθυραμβικά σχόλια για τους τριάντα ριψοκίνδυνους «καλλιτέχνες» που όλους αυτούς τους μήνες έδιναν καθημερινά τον καλύτερό τους εαυτό. Ιδιαίτερα υπερήφανοι όμως είναι και οι Ελληνες δημιουργοί, που με μοναδικό τους εχθρό τον χρόνο κατάφεραν να παραδώσουν το έργο λίγους μήνες νωρίτερα από τον αρχικό τους σχεδιασμό. Με μια σεμνή τελετή, οι Ελληνες επαγγελματίες παρέδωσαν το έργο στους Γάλλους που εντυπωσιάστηκαν από το τελικό αποτέλεσμα και τους επιβράβευσαν με το πιο θερμό τους χειροκρότημα.
Οι μεγαλύτερες γαλλικές εφημερίδες
Οπως αναφέρει στην «Espresso» ο Θεσσαλονικιός Δημήτρης Μαμάντζης, αντιπρόεδρος της εταιρείας STELMA ATE που είχε αναλάβει το έργο, οι Γάλλοι είναι πολύ ευχαριστημένοι με την τελική εικόνα του συμβόλου τους που δείχνει πιο ανανεωμένο και λαμπερό από κάθε άλλη φορά.
«Καταφέραμε και δώσαμε και πάλι στον Πύργο του Αϊφελ την λάμψη που του αξίζει. Οι Γάλλοι εντυπωσιάστηκαν με τον τρόπο που δουλέψαμε πάνω στο έργο. Για μας ήταν σημαντικό να τελειώσουμε πιο νωρίς από τον αρχικό μας σχεδιασμό. Τελικά με καλό προγραμματισμό και σωστή μελέτη καταφέραμε αυτό που για άλλους φαινόταν ακατόρθωτο. Η αλήθεια είναι ότι συνεργαστήκαμε άψογα με όλο το συνεργείο που απαρτίζεται από επαγγελματίες και υπεύθυνα άτομα. Το πιο σημαντικό όμως απ' όλα ήταν ότι, ευτυχώς για μας, δεν είχαμε κανέναν τραυματισμό».
Πάνω στον πύργο καθημερινά έπιαναν δουλειά τουλάχιστον τριάντα έμπειροι ελαιοχρωματιστές που με τη βοήθεια των πινέλων και των ειδικών ρολών ρετουσάρισαν το μνημείο απ’ άκρη σ’ άκρη. Κρεμασμένοι από τα ειδικά συρματόσχοινα, Ελληνες, Ρουμάνοι και Γάλλοι, σαν γνήσιοι ακροβάτες έδιναν τον καλύτερό τους εαυτό.
«Δεν σταματήσαμε στιγμή να δουλεύουμε. Οσο ο καιρός ήταν καλός και μας επέτρεπε να κάνουμε τη δουλειά μας ήμασταν εκεί ο ένας για τον άλλον και όλοι μαζί για τον Πύργο του Αϊφελ. Βέβαια, υπήρχαν και μέρες που μας δυσκόλεψαν, ειδικά όταν έβρεχε ή χιόνιζε ή είχε ακόμη και ομίχλη και δεν μπορούσαμε να δουλέψουμε. Δουλεύαμε μόνο όταν είχαμε σύμμαχο τον καιρό, τις υπόλοιπες μέρες προσπαθούσαμε να ξεκουραστούμε. Αλλωστε γνωρίζαμε από την αρχή -όπως γίνεται σε αυτές τις περιπτώσεις- ότι για όσο διάστημα ο καιρός δεν βοηθούσε οι εργασίες θα παρατείνονταν».
ΠΕΝΗΝΤΑ ΤΟΝΟΙ ΧΡΥΣΟΥ ΚΑΙ ΜΠΡΟΝΖΕ ΧΡΩΜΑΤΟΣ
Περισσότεροι από πενήντα τόνοι ειδικού αλκυδικού χρώματος χρειάστηκαν για να καλύψουν τον Πύργο του Αϊφελ που αποτελείται από τρία βασικά επίπεδα και έχει συνολικό ύψος 314 μέτρα. Σε επιφάνεια καλύπτει τα 250.000 τ.μ., έχει 18.000 μεταλλικά τμήματα και 2,5 εκατ. καρφιά, ενώ για να βαφτεί χρησιμοποιείται μόνο μικρό ρολό και βουρτσάκι. Οι Γάλλοι δεν ήθελαν να αλλάξουν το χρώμα, γι' αυτό και χρησιμοποιήθηκαν για ακόμη μία φορά αποχρώσεις του χρυσού και του μπρονζέ.
«Η ιστορία θέλει τον πύργο να έχει κατά καιρούς βαφτεί κόκκινος, ακόμη και πορτοκαλί. Από το 1960 όμως έχουν καθιερωθεί οι μπρονζέ αποχρώσεις. Μάλιστα, για να δείχνει όταν τον βλέπει κάποιος ομοιόμορφος χρωματικά, επιλέχθηκαν οι σκούρες αποχρώσεις για τη βάση και οι πιο ανοιχτές για την κορυφή» τονίζει ο Δημήτρης Μαμάντζης.
Η ελληνική εταιρεία έχει υπογράψει συμβόλαιο με τη διεύθυνση του πύργου και δεσμεύεται με αυτό ότι για τα επόμενα τρία χρόνια θα αναλαμβάνει κάθε εργασία που θα γίνεται. «Αυτό το συμβόλαιο είναι πολύ σημαντικό για την εταιρεία μας. Ηδη οι υπεύθυνοι του πύργου έχουν ξεκινήσει τις ανακαινίσεις στο ψηλότερο επίπεδο όπου βρίσκονται τα εστιατόρια και αν χρειαστούν ανανέωση τα χρώματα, θα αναλάβουμε το έργο εμείς. Ετσι, η επαφή μας με τον Πύργο του Αϊφελ δεν έχει τελειώσει ακόμη».
Ο επόμενος στόχος της εταιρείας είναι το 2016, όταν οι Γάλλοι θα εξαγγείλουν την επόμενη καμπάνια για τον ξακουστό Πύργο του Αϊφελ, να αναλάβει εκ νέου το έργο. Εκεί, όπως μας λέει ο Δημήτρης Μαμάντζης, η εταιρεία του θα βάλει να δυνατά της για να αναλάβει εκ νέου το έργο. «Στόχος μας τώρα είναι το 2016 και η επόμενη καμπάνια, η 20ή -για την ακρίβεια-, που θα διοργανωθεί για τον πύργο. Τότε, όποιος αναλάβει το έργο θα πρέπει να αφαιρέσει πρώτα από τον Πύργο του Αϊφελ όλο το χρώμα του και μετά να τον βάψει και πάλι όλο από την αρχή. Για μας αυτό είναι μια νέα πρόκληση και θα κάνουμε τα πάντα για να είμαστε αυτοί που θα χαρίσουμε μια νέα ζωή στο σύμβολο της αιώνιας χώρας του φωτός».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου