Δευτέρα 7 Μαρτίου 2011

Σε ιδιώτες σαράντα αεροδρόμια της Ελλάδας


Στην ιδιωτικοποίηση σαράντα αεροδρομίων της Ελλάδας, προχωρά η κυβέρνηση, που αναζητεί σύμβουλο αξιοποίησης τους. Μέσα στο 2011 θα έχει προχωρήσει η σχετική διαδικασία με στόχο την συγκέντρωση των 20 δισ. ευρώ...
Εκτός ιδιωτικοποίησης θα μείνουν τα αεροδρόμια "Ελ. Βενιζέλος" και το νέο αεροδρόμιο που θα γίνει στο Καστέλι Χανίων.
Ο ιδιώτης επενδυτής θα αναλάβει τη διοίκηση, τη λειτουργία, τη διαχείριση, την επέκταση, την ανάπτυξη, τη συντήρηση και την εκμετάλλευση, αλλά η ιδιοκτησία θα παραμένει στο Δημόσιο.
Το επόμενο διάστημα θα είναι το καθοριστικό για την τύχη των δεκάδων μικρών και μεγάλων περιφερειακών Αεροδρομίων στην ελληνική επικράτεια με τις ηγεσίες των υπουργείων Οικονομίας και Υποδομών να αναζητούν τους τρόπους για την παραχώρησή τους καθώς από αυτό θα κριθεί και το επενδυτικό ενδιαφέρον, όπως αναφέρει η εφημερίδα "Ημερησία". Το σχέδιο μάλιστα  προβλέπει την ίδρυση εταιρειών, στις οποίες το Δημόσιο θα εισφέρει τα αντίστοιχα δικαιώματα διαχείρισης και θα μπορούν να εισαχθούν και στο Χ.Α.
Ο ρόλος του συμβούλου
Οπως αναφέρει χαρακτηριστικά το ρεπορτάζ της οικονομικής εφημερίδας, ο ρόλος του συμβούλου μεταξύ άλλων είναι:
1 Η Ομαδοποίηση των αεροδρομίων που θα γίνει με βάση τη γεωγραφική θέση των αεροδρομίων.
2  Η Ομαδοποίηση  με βάση την επιβατική κίνηση. Σε αυτή την περίπτωση αναμένεται να οριστούν επικεφαλής των ομάδων που θα δημιουργηθούν τα αεροδρόμια με τη μεγαλύτερη επιβατική κίνηση και συγκεκριμένα οι αερολιμένες Χανίων, Κω, Ζακύνθου, Σαντορίνης, Μυτιλήνης, Μυκόνου και Σάμου. Τα πιο «ισχυρά» αεροδρόμια αποτελούν τα νησιά με μεγάλη τουριστική κίνηση (όπως π.χ. Ρόδος, Κέρκυρα, Μύκονος, Σαντορίνη), αλλά και αυτά που λόγω θέσης ευνοούν τη μετακίνηση με αεροπλάνο (Ιωάννινα, Αλεξανδρούπολη).
Στόχος είναι η αναβάθμιση των εγκαταστάσεων και του εξοπλισμού των αεροδρομίων της χώρας για τη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών που αδυνατούσαν τόσα χρόνια να χρηματοδοτήσουν τα δημόσια Ταμεία. Παράλληλα από την παραχώρηση των αεροδρομίων το οικονομικό επιτελείο προσδοκά σημαντικά έσοδα αλλά και αλλαγή του τρόπου λειτουργίας μιας και οι ιδιωτικές εταιρείες θα επιδιώξουν την προσέλκυση αεροπορικών εταιρειών για τη μεγέθυνση των οικονομικών αποτελεσμάτων τους.
Το νομοσχέδιο
Η ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων προβλέπεται στο νόμο για την αναδιάρθρωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας Σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου:
Ιδρύονται νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου για κάθε αερολιμένα ή ομάδα αερολιμένων ή και για το σύνολο των αερολιμένων της χώρας με τη μορφή ανώνυμης εταιρείας, το σύνολο των μετοχών της οποίας ανήκει στο ελληνικό δημόσιο.
Προσδιορίζεται ο συγκεκριμένος σκοπός, όπως η διοίκηση, διαχείριση, λειτουργία, ανάπτυξη, επέκταση, συντήρηση και εκμετάλλευση ενός ή περισσοτέρων αεροδρομίων, την πραγματοποίηση του οποίου αναλαμβάνει η εταιρεία.
Η ιδιωτικοποίηση γίνεται με σύμβαση παραχώρησης, όπου περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, η συμβατική περίοδος, η δυνατότητα παράτασης και τροποποίησής της, τα δικαιώματα και υποχρεώσεις του ελληνικού δημοσίου και της εταιρείας, καθώς και τα τέλη Aεροδρομίου, τα οποία θα επιβάλει η εταιρεία.
Ειδικότερα οι εταιρείες αυτές θα αναλάβουν, είτε οι ίδιες είτε μέσω των θυγατρικών τους, τη διοίκηση, ανάπτυξη, λειτουργία και εκμετάλλευση κρατικών αεροδρομίων. Παράλληλα, με κοινές αποφάσεις των αρμοδίων υπουργών μπορεί να παραχωρείται, κατόπιν διαγωνιστικής διαδικασίας και με συμβάσεις παραχώρησης, σε ιδιωτικές εταιρείες η οργάνωση και λειτουργία των αεροδρομίων».
Τέλος, το μοντέλο των συμβάσεων παραχώρησης, όπως το έχει επεξεργασθεί το υπουργείο Οικονομικών, προβλέπει ότι το κράτος θα παραχωρήσει για μία μεγάλη περίοδο συγκεκριμένα περιουσιακά στοιχεία του (ή δικαιώματα) έναντι επενδύσεων που θα δεσμευθούν να κάνουν οι ιδιώτες για να αξιοποιήσουν τα εν λόγω περιουσιακά στοιχεία. Οι ιδιώτες θα έχουν την εκμετάλλευση των περιουσιακών στοιχείων των αεροδρομίων. Παρά το γεγονός ότι στις εταιρείες που θα συσταθούν, την προεδρία και το πλειοψηφικό πακέτο θα έχει το Δημόσιο, το μάνατζμεντ και ένα μειοψηφικό πακέτο θα περάσει σε ιδιώτες. Πρότυπο για τη λειτουργία του συστήματος, θα είναι ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος».

1 σχόλιο:

  1. Στο 1ο μέσα ο Μπόμπολας
    Στο 2ο μέσα ο Μπόμπολας
    Στο 3ο μέσα ο Μπόμπολας
    Στο 4ο μέσα ο Μπόμπολας
    Στο 5ο μέσα ο Μπόμπολας
    Στο 6ο μέσα ο Μπόμπολας
    Στο 7ο μέσα ο Μπόμπολας
    Στο 8ο μέσα ο Μπόμπολας
    Στο 9ο μέσα ο Μπόμπολας
    Στο 10ο μέσα ο Μπόμπολας
    Στο 11ο μέσα ο Μπόμπολας
    Στο 12ο μέσα ο Μπόμπολας
    Στο 13ο μέσα ο Μπόμπολας
    Στο 14ο μέσα ο Μπόμπολας
    Στο 15ο μέσα ο Μπόμπολας
    Στο 16ο μέσα ο Μπόμπολας
    Στο 17ο μέσα ο Μπόμπολας
    Στο 18ο μέσα ο Μπόμπολας
    Στο 19ο μέσα ο Μπόμπολας
    Στο 20ο μέσα ο Μπόμπολας
    Στο 21ο μέσα ο Μπόμπολας
    Στο 22ο μέσα ο Μπόμπολας
    Στο 23ο μέσα ο Μπόμπολας
    Στο 24ο μέσα ο Μπόμπολας
    Στο 25ο μέσα ο Μπόμπολας
    Στο 26ο μέσα ο Μπόμπολας
    Στο 27ο μέσα ο Μπόμπολας
    Στο 28ο μέσα ο Μπόμπολας
    Στο 29ο μέσα ο Μπόμπολας
    Στο 30ο μέσα ο Μπόμπολας
    Στο 31ο μέσα ο Μπόμπολας
    Στο 32ο μέσα ο Μπόμπολας
    Στο 33ο μέσα ο Μπόμπολας
    Στο 34ο μέσα ο Μπόμπολας
    Στο 35ο μέσα ο Μπόμπολας
    Στο 36ο μέσα ο Μπόμπολας
    Στο 37ο μέσα ο Μπόμπολας
    Στο 38ο μέσα ο Μπόμπολας
    Στο 39ο μέσα ο Μπόμπολας
    Στο 40ο μέσα ο Μπόμπολας

    Θα συμφωνήσει άραγε ο Re-pass

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Προσαρμοσμένη αναζήτηση