Για πρώτη φορά, χάρη σε ένα νέο μηχάνημα ακτίνων-Χ, οι ερευνητές έχουν καταφέρει να δουν τα προσχέδια που κρύβονται κάτω από τα αριστουργήματα μεγάλων ζωγράφων, δίνοντας έτσι ένα νέο «βάθος» στην κατανόησή τους, σύμφωνα με το ΑΠΕ.
Μια διεθνής ομάδα Βέλγων, Ολλανδών και Αμερικανών επιστημόνων, που παρουσίασαν τη σχετική εργασία στο ετήσιο συνέδριο της Αμερικανικής Χημικής Εταιρείας, σύμφωνα με τη βρετανική «Τelegraph», εφηύραν ένα νέο φορητό «σκάνερ» που «βλέπει» διαμέσου των χρωμάτων στην επιφάνεια του πίνακα και αποκαλύπτει το πρωταρχικό χρωματικό υπόστρωμα, που κρύβεται από κάτω...
Με τον τρόπο αυτό, έχουν μελετηθεί ξανά αριστουργήματα του Ρέμπραντ, του Καραβάτζιο, του Ρούμπενς και άλλων καλλιτεχνών, κάτι που ρίχνει περισσότερο φως στην τεχνική των μεγάλων ζωγράφων, αλλά βοηθά και στην εξακρίβωση της αυθεντικότητας ενός έργου, ειδικά σε περιπτώσεις όπου υπάρχουν αμφιβολίες εδώ και χρόνια.
Η νέα τεχνική, που δεν προκαλεί καμία ζημιά στα έργα και είναι δυνατό να χρησιμοποιηθεί επί τόπου στα μουσεία και τις γκαλερί, φέρνει στο φως τα πρώτα στάδια της δημιουργικής εργασίας, καθώς οι ζωγράφοι προχωρούσαν σε μια πρώτη εκτέλεση του καλλιτεχνικού οράματός τους.
«Είναι σημαντικό που ο κόσμος της Τέχνης συναντιέται με τη Χημεία, η οποία δεν αφορά μόνο μόρια και χημικές αντιδράσεις, αλλά μπορεί να συμπεριλάβει τη μελέτη κάτι τόσο όμορφου, όσο τα μεγάλα έργα Tέχνης», δήλωσε o επικεφαλής της έρευνας.
Μια διεθνής ομάδα Βέλγων, Ολλανδών και Αμερικανών επιστημόνων, που παρουσίασαν τη σχετική εργασία στο ετήσιο συνέδριο της Αμερικανικής Χημικής Εταιρείας, σύμφωνα με τη βρετανική «Τelegraph», εφηύραν ένα νέο φορητό «σκάνερ» που «βλέπει» διαμέσου των χρωμάτων στην επιφάνεια του πίνακα και αποκαλύπτει το πρωταρχικό χρωματικό υπόστρωμα, που κρύβεται από κάτω...
Με τον τρόπο αυτό, έχουν μελετηθεί ξανά αριστουργήματα του Ρέμπραντ, του Καραβάτζιο, του Ρούμπενς και άλλων καλλιτεχνών, κάτι που ρίχνει περισσότερο φως στην τεχνική των μεγάλων ζωγράφων, αλλά βοηθά και στην εξακρίβωση της αυθεντικότητας ενός έργου, ειδικά σε περιπτώσεις όπου υπάρχουν αμφιβολίες εδώ και χρόνια.
Η νέα τεχνική, που δεν προκαλεί καμία ζημιά στα έργα και είναι δυνατό να χρησιμοποιηθεί επί τόπου στα μουσεία και τις γκαλερί, φέρνει στο φως τα πρώτα στάδια της δημιουργικής εργασίας, καθώς οι ζωγράφοι προχωρούσαν σε μια πρώτη εκτέλεση του καλλιτεχνικού οράματός τους.
«Είναι σημαντικό που ο κόσμος της Τέχνης συναντιέται με τη Χημεία, η οποία δεν αφορά μόνο μόρια και χημικές αντιδράσεις, αλλά μπορεί να συμπεριλάβει τη μελέτη κάτι τόσο όμορφου, όσο τα μεγάλα έργα Tέχνης», δήλωσε o επικεφαλής της έρευνας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου