Παρασκευή 25 Μαρτίου 2011

Φεύγουμε ακριβά, γυρνάμε τζάμπα!

Φεύγουν ακριβά, αλλά θα γυρίσουν… τζάμπα. O λόγος για τους εκδρομείς του τριημέρου της 25ης Μαρτίου, οι οποίοι θα επιστρέψουν με τις μπάρες ανοιχτές την Κυριακή 27 του μήνα, μετά την απόφαση των Πανελλαδικών Επιτροπών Αγώνα να ανοίξουν τα διόδια κατά μήκος των εθνικών δρόμων μετά τις 4 το απόγευμα...


Οπως υποστηρίζουν, «η προσπάθεια της κυβέρνησης να βγάλει στην παρανομία το Κίνημα των διοδίων έχει πέσει στο κενό» και αντιπροσωπία τους ετοιμάζεται να επισκεφτεί τις επόμενες μέρες το Ευρωκοινοβούλιο για να καταγγείλει «το παράνομο καθεστώς παραχώρησης των εθνικών δρόμων στις πολυεθνικές και ειδικά την κατάχρηση του δημόσιου χρήματος και το σκάνδαλο των συμβάσεων».

Οι επιτροπές κατά των διοδίων αντιδρούν στην «κατάπτυστη», όπως τη χαρακτηρίζουν, τροπολογία Ρέππα, με βάση την οποία η άρνηση πληρωμής μετατρέπεται σε αδίκημα του ΚΟΚ, υποστηρίζοντας ότι ακόμη κι έτσι «είναι χιλιάδες οι οδηγοί που αρνούνται να πληρώσουν τα χαράτσια των εταιρειών».

Η νέα πανελλαδική κινητοποίηση για τα διόδια έρχεται σε μια περίοδο όπου η κυβέρνηση έστω και μετ’ εμποδίων πασχίζει για τον εξορθολογισμό των κομίστρων των διοδίων. Χθες ο υπουργός Υποδομών κ. Δημήτρης Ρέππας, μιλώντας στο Ρωσικό Πρακτορείο Ειδήσεων (!), ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να περικόψει τουλάχιστον κατά 50% τα διόδια στο υπό κατασκευή οδικό δίκτυο.

Είναι η πρώτη φορά που ο υπουργός τολμά δημόσια τοποθέτηση για το ποσοστό μείωσης των διοδίων και ενώ η διαπραγμάτευση με τις τράπεζες βρίσκεται στην τελική ευθεία και με μεγάλες δυσκολίες για την πορεία των έργων.

Εδώ και λίγους μήνες τα έργα έχουν παγώσει και οι κοινοπραξίες προχωρούν σε μαζικές απολύσεις. Τις μεγάλες δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι αυτοκινητόδρομοι περιέγραψε σε πρόσφατη συνάντησή του με βουλευτές του ΠΑΣΟΚ ο κ. Ρέππας, αφήνοντας να εννοηθεί ότι κάποια έργα, όπως η Ολυμπία Οδός, κινδυνεύουν να παγώσουν επ’ αόριστον, καθώς οι τράπεζες είναι αδιάλλακτες.

Από το υπουργείο Υποδομών διευκρινίζουν, πάντως, ότι το έργο, που είναι από τα δυσκολότερα, θα γίνει μέχρι την Πάτρα και ενδεχομένως και μέχρι τον Πύργο, μετά την απόφαση του ΣτΕ να εμποδίσει τις εργασίες σε 25 χλμ. στην περιοχή του Καϊάφα.

Σε ό,τι αφορά τη μείωση των διοδίων, αυτή θα συνοδευτεί με διευκόλυνση των κατοίκων για τις τοπικές μετακινήσεις, εκπτωτική πολιτική από τις εταιρείες για τους συχνούς χρήστες των δρόμων και αναλογική χρέωση με την εφαρμογή ηλεκτρονικών διοδίων. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Προσαρμοσμένη αναζήτηση