Τελικά εκεί που σταματάει η φαντασία, ξεκινούν οι πολιτικές αποφάσεις στην Ελλάδα...
Σε χαλεπούς καιρούς και ενώ η χώρα μας πιάνεται από τα μαλλιά της, για να σωθεί από τον οικονομικό βάλτο που έχει πέσει, η γραφειοκρατία και ό,τι αυτή μπορεί να συγκαλύψει μέσα στη σκόνη που σηκώνει, βάζει εμπόδια στην ανάδειξη και εκμετάλλευση του τελευταίου ίσως αυθεντικού ελληνικού πόρου μετά τον Τουρισμό, του Πολιτισμού. Αν κάποιος ρωτήσει δέκα Έλληνες ποιο από τα ολυμπιακά έργα που χρυσοπληρώσαμε θυμάται, γιατί λειτουργεί καλά και το εκμεταλλευόμαστε ακόμα, θα σας απαντήσει χωρίς ενδοιασμό, το θέατρο Badminton.
Και όμως, αυτό το θέατρο που φιλοξένησε μετά την Ολυμπιάδα συνολικά 700.000 θεατές, 600 παραστάσεις, 2.500 καλλιτέχνες και έφερε κοντά μας έργα παγκόσμιας ακτινοβολίας όπως τα «Cats», «Jesus Christ Superstar», «Mamma Mia», «Rocky Horror Show» και ένα σωρό άλλα, η υπουργός Περιβάλλοντος, Τίνα Μπιρμπίλη, σκοπεύει να το κατεδαφίσει. Και επειδή στην Ελλάδα η έννοια «απίστευτο» έχει γίνει… πασατέμπος, η ιστορία έχει και άλλες εκπλήξεις.
Η απόφαση της κας. Υπουργού βασίζεται σε ένα ειδικό Προεδρικό Διάταγμα για τον Υμηττό (Π. Διάταγμα περί «Καθορισμού Ζωνών Ρυθμίσεως και Προστασίας του Υμηττού»), του οποίου σκοπός ήταν η προστασία του περιβάλλοντος στον Υμηττό. Θεωρεί προφανώς η κα. Τίνα Μπιρμπίλη, ότι το θέατρο Badminton, ο πιο νεόδμητος σημαντικός χώρος πολιτισμικών εκδηλώσεων στην Αθήνα, επιβαρύνει περιβαλλοντικά το μητροπολιτικό πάρκο και δεν είναι εναρμονισμένο στην περιοχή!
Τι και αν το θέατρο Badminton καταλαμβάνει μόλις το 2,7% των 925 στρεμμάτων του πάρκου; Τι κι αν τα τελευταία πέντε χρόνια το κράτος έχει εισπράξει 7,5 εκατ. ευρώ από τη λειτουργία του; Τι κι αν το Δημόσιο επένδυσε 35 εκατ. ευρώ για την κατασκευή του κτηρίου στο πλαίσιο των Ολυμπιακών Αγώνων; Τι κι αν άλλα 15 εκατ. ευρώ διέθεσαν οι επιχειρηματίες που ανέλαβαν την εκμετάλλευσή του; Τι κι αν δημιουργήθηκαν πολλές θέσεις εργασίας σε ένα επιτυχημένο πολιτισμικό χώρο, που συντηρεί δεκάδες οικογένειες; Τι κι αν, σε αντίθεση με άλλες αναξιοποίητες Ολυμπιακές εγκαταστάσεις, που ρημάζουν σε βάρος του Έλληνα φορολογούμενου και του Δημοσίου, το θέατρο Badminton έχει εξελιχθεί σε υπερσύγχρονο θέατρο 2.432 θέσεων και είναι πλέον ένας δυναμικός πολυχώρος πολιτισμού, που μάλιστα δεν είναι «παράσιτο» κάποιου συνεδριακού κέντρου;
Τίποτα από όλα αυτά δεν είναι αρκετό για να συνετίσει το ελληνικό κράτος. Και επειδή όπως είπαμε η Πολιτική στη χώρα μας δεν παύει να χαράσσει ολοένα και μακρύτερα τη γραμμή του «απίστευτου», αξίζει να σημειωθεί, ότι, όπως προβλέπει η σύμβαση εκμίσθωσης με τα Ολυμπιακά Ακίνητα Α.Ε., ολόκληρη η επένδυση που λέγεται «θέατρο Badminton» θα περιέλθει μετά τη λήξη της εκμίσθωσης στο Ελληνικό Δημόσιο. Πρόκειται δηλαδή για ένα σημαντικό περιουσιακό στοιχείο του κράτους. Και όπως καταλάβατε είναι το ίδιο το κράτος που το κατεδαφίζει!
Βέβαια, η απόφαση της κας. Τίνας Μπιρμπίλη δεν είναι οριστική, αλλά έχει ξεσηκώσει μεγάλες αντιδράσεις στα υπουργεία Οικονομικών και Πολιτισμού. Και αυτό γιατί δεν τα προσέγγισε ως άμεσα εμπλεκόμενους φορείς που είναι, προτού ξεκινήσει την όλη διαδικασία.
Το υπουργείο Οικονομικών αντιδρά γιατί βλέπει να χάνεται μια καθ’ όλα καλή επένδυση και το υπουργείο Πολιτισμού γιατί χάνει έναν σημαντικό χώρο που μπορεί να φιλοξενήσει τις πιο απαιτητικές των πολιτιστικών εκδηλώσεων. Σύμφωνα με πληροφορίες, μέσα στις επόμενες εβδομάδες η παράλογη απόφαση της κας. Μπιρμπίλη θα μπει στο μικροσκόπιο της κυβέρνησης και θα μελετηθεί πιο σοβαρά.
Σε χαλεπούς καιρούς και ενώ η χώρα μας πιάνεται από τα μαλλιά της, για να σωθεί από τον οικονομικό βάλτο που έχει πέσει, η γραφειοκρατία και ό,τι αυτή μπορεί να συγκαλύψει μέσα στη σκόνη που σηκώνει, βάζει εμπόδια στην ανάδειξη και εκμετάλλευση του τελευταίου ίσως αυθεντικού ελληνικού πόρου μετά τον Τουρισμό, του Πολιτισμού. Αν κάποιος ρωτήσει δέκα Έλληνες ποιο από τα ολυμπιακά έργα που χρυσοπληρώσαμε θυμάται, γιατί λειτουργεί καλά και το εκμεταλλευόμαστε ακόμα, θα σας απαντήσει χωρίς ενδοιασμό, το θέατρο Badminton.
Και όμως, αυτό το θέατρο που φιλοξένησε μετά την Ολυμπιάδα συνολικά 700.000 θεατές, 600 παραστάσεις, 2.500 καλλιτέχνες και έφερε κοντά μας έργα παγκόσμιας ακτινοβολίας όπως τα «Cats», «Jesus Christ Superstar», «Mamma Mia», «Rocky Horror Show» και ένα σωρό άλλα, η υπουργός Περιβάλλοντος, Τίνα Μπιρμπίλη, σκοπεύει να το κατεδαφίσει. Και επειδή στην Ελλάδα η έννοια «απίστευτο» έχει γίνει… πασατέμπος, η ιστορία έχει και άλλες εκπλήξεις.
Η απόφαση της κας. Υπουργού βασίζεται σε ένα ειδικό Προεδρικό Διάταγμα για τον Υμηττό (Π. Διάταγμα περί «Καθορισμού Ζωνών Ρυθμίσεως και Προστασίας του Υμηττού»), του οποίου σκοπός ήταν η προστασία του περιβάλλοντος στον Υμηττό. Θεωρεί προφανώς η κα. Τίνα Μπιρμπίλη, ότι το θέατρο Badminton, ο πιο νεόδμητος σημαντικός χώρος πολιτισμικών εκδηλώσεων στην Αθήνα, επιβαρύνει περιβαλλοντικά το μητροπολιτικό πάρκο και δεν είναι εναρμονισμένο στην περιοχή!
Τι και αν το θέατρο Badminton καταλαμβάνει μόλις το 2,7% των 925 στρεμμάτων του πάρκου; Τι κι αν τα τελευταία πέντε χρόνια το κράτος έχει εισπράξει 7,5 εκατ. ευρώ από τη λειτουργία του; Τι κι αν το Δημόσιο επένδυσε 35 εκατ. ευρώ για την κατασκευή του κτηρίου στο πλαίσιο των Ολυμπιακών Αγώνων; Τι κι αν άλλα 15 εκατ. ευρώ διέθεσαν οι επιχειρηματίες που ανέλαβαν την εκμετάλλευσή του; Τι κι αν δημιουργήθηκαν πολλές θέσεις εργασίας σε ένα επιτυχημένο πολιτισμικό χώρο, που συντηρεί δεκάδες οικογένειες; Τι κι αν, σε αντίθεση με άλλες αναξιοποίητες Ολυμπιακές εγκαταστάσεις, που ρημάζουν σε βάρος του Έλληνα φορολογούμενου και του Δημοσίου, το θέατρο Badminton έχει εξελιχθεί σε υπερσύγχρονο θέατρο 2.432 θέσεων και είναι πλέον ένας δυναμικός πολυχώρος πολιτισμού, που μάλιστα δεν είναι «παράσιτο» κάποιου συνεδριακού κέντρου;
Τίποτα από όλα αυτά δεν είναι αρκετό για να συνετίσει το ελληνικό κράτος. Και επειδή όπως είπαμε η Πολιτική στη χώρα μας δεν παύει να χαράσσει ολοένα και μακρύτερα τη γραμμή του «απίστευτου», αξίζει να σημειωθεί, ότι, όπως προβλέπει η σύμβαση εκμίσθωσης με τα Ολυμπιακά Ακίνητα Α.Ε., ολόκληρη η επένδυση που λέγεται «θέατρο Badminton» θα περιέλθει μετά τη λήξη της εκμίσθωσης στο Ελληνικό Δημόσιο. Πρόκειται δηλαδή για ένα σημαντικό περιουσιακό στοιχείο του κράτους. Και όπως καταλάβατε είναι το ίδιο το κράτος που το κατεδαφίζει!
Βέβαια, η απόφαση της κας. Τίνας Μπιρμπίλη δεν είναι οριστική, αλλά έχει ξεσηκώσει μεγάλες αντιδράσεις στα υπουργεία Οικονομικών και Πολιτισμού. Και αυτό γιατί δεν τα προσέγγισε ως άμεσα εμπλεκόμενους φορείς που είναι, προτού ξεκινήσει την όλη διαδικασία.
Το υπουργείο Οικονομικών αντιδρά γιατί βλέπει να χάνεται μια καθ’ όλα καλή επένδυση και το υπουργείο Πολιτισμού γιατί χάνει έναν σημαντικό χώρο που μπορεί να φιλοξενήσει τις πιο απαιτητικές των πολιτιστικών εκδηλώσεων. Σύμφωνα με πληροφορίες, μέσα στις επόμενες εβδομάδες η παράλογη απόφαση της κας. Μπιρμπίλη θα μπει στο μικροσκόπιο της κυβέρνησης και θα μελετηθεί πιο σοβαρά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου