Μια υπόθεση φοροδιαφυγής αλλά και εισφοροδιαφυγής αρχίζει να εξυφαίνεται στους κόλπους της κοινοπραξίας «Μορέας Α.Ε.», η οποία έχει αναλάβει την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου στην Πελοπόννησο, και συγκεκριμένα τον οδικό άξονα Κορίνθου - Τρίπολης - Καλαμάτας.
Σύμφωνα με στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η zougla.gr, τρία κλιμάκια του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος (Σ.Δ.Ο.Ε.) πραγματοποίησαν το πρωί της Τρίτης αιφνιδιαστικό έλεγχο στα φορτηγά αλλά και στα μηχανήματα Δ.Χ. που εργάζονται στην κοινοπραξία. Είχε προηγηθεί ανώνυμη καταγγελία στο Σ.Δ.Ο.Ε., ότι στα εργοτάξια της «Μορέας Α.Ε.» υπήρχαν Ι.Χ. φορτηγά και εκσκαφείς που εργάζονταν παράνομα στα έργα κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου.
Τα κλιμάκια του Σώματος ζήτησαν να γίνει δειγματοληπτικός έλεγχος στα ντεπόζιτα καυσίμων των συγκεκριμένων μηχανημάτων. Εκεί ήταν που αποκαλύφθηκε η τεράστια κομπίνα: σε τουλάχιστον οκτώ φορτηγά και μηχανήματα (γκρέιντερ, εκσκαφείς κ.λπ.) διαπιστώθηκε ότι οι δεξαμενές καυσίμων τους ήταν γεμάτες από πετρέλαιο θέρμανσης (κόκκινο πετρέλαιο)!
Ας κάνουμε, όμως, έναν πρόχειρο υπολογισμό, προκειμένου να αντιληφθούμε το μέγεθος της απάτης. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπουργείου Οικονομικών, η μέση τιμή του πετρελαίου κίνησης για την Τρίτη 1η Μαρτίου του 2011 ανέρχεται σε 1,30 €/λίτρο, όταν την ίδια στιγμή η μέση τιμή για το πετρέλαιο θέρμανσης αγγίζει τα 0,84 €/λίτρο.
Επί της ουσίας, τι έκαναν οι επιτήδειοι; Γέμιζαν τις δεξαμενές καυσίμων στα μηχανήματα και τα φορτηγά με πετρέλαιο θέρμανσης αντί για πετρέλαιο κίνησης, κερδίζοντας συνολικά 0,46 € /λίτρο.
Όπως είναι φυσικό, εξαιτίας αυτής της «μηχανής» που στήθηκε, το ελληνικό Δημόσιο ζημιώνεται καθημερινά κατά χιλιάδες ευρώ, καθώς δεν αποδίδεται ο αναλογούμενος Φ.Π.Α. για την αντιστοιχία πετρελαίου θέρμανσης – πετρελαίου κίνησης.
«Ο έλεγχος βρίσκεται σε εξέλιξη»
Η zougla.gr επικοινώνησε με τον ειδικό γραμματέα του Σ.Δ.Ο.Ε., Γιάννη Καπελέρη, ο οποίος επιβεβαίωσε το αληθές της υπόθεσης, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά: «Σίγουρα ευσταθεί η καταγγελία που σας έγινε, αλλά μπορεί να έχει μεγαλύτερη έκταση. Έχω ζητήσει ενημέρωση από τα αρμόδια τμήματα του Σ.Δ.Ο.Ε.. Εκείνο που μπορώ να σας πω είναι ότι ο έλεγχος βρίσκεται σε εξέλιξη και δεν αποκλείεται τα αποτελέσματα να είναι μεγαλύτερης κλίμακας».
Παράλληλα, ο κ. Καπελέρης υποστήριξε ότι οι έλεγχοι διενεργήθηκαν σε φορτηγά και μηχανήματα, τα οποία ενδεχομένως να ανήκουν σε εταιρείες υπεργολάβων, που συμμετέχουν στην κατασκευαστική κοινοπραξία «Μορέας Α.Ε.».
Η ταυτότητα της κοινοπραξίας
Ας δούμε, όμως, ποια είναι η «Μορέας Α.Ε.». Η ΜΟΡΕΑΣ Α.Ε. ιδρύθηκε στις 22/12/2006 και η μετοχική της σύνθεση είναι η ακόλουθη:
• ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε., με ποσοστό 86,67%
• ΙΝΤΡΑΚΟΜ Α.Ε. ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ, με ποσοστό 13,33%
Στις 31 Ιανουαρίου του 2007, ο υπουργός Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων υπέγραψε με την παραχωρησιούχο εταιρεία, «Μορέας Α.Ε.», σύμβαση παραχώρησης του έργου: «Μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση του οδικού άξονα Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα και Κλάδος Λεύκτρο – Σπάρτη». Η διάρκεια της σύμβασης παραχώρησης είναι 30 χρόνια.
Δείτε το οργανόγραμμα του έργου
Η σύμβαση παραχώρησης κυρώθηκε με το Ν.3559/2007 (ΦΕΚ 102 Α/ 14.5.2007), ενώ η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Κρατική Ενίσχυση ελήφθη στις 31.01.2008.
Το έργο τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, που ενεργεί για λογαριασμό του ελληνικού Δημοσίου.
Επίσημη ανακοίνωση της «Κοινοπραξίας Μορέας»
Η κοινοπραξία που έχει αναλάβει το έργο της κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου, αφού επιβεβαίωσε το δημοσίευμα της zougla.gr και τους αιφνιδιαστικούς ελέγχους του ΣΔΟΕ, έστειλε δελτίο τύπου.
Απαντώντας σε δημοσιεύματα σχετικά με έρευνα του ΣΔΟΕ σε εργοτάξια της «Κοινοπραξίας ΜΟΡΕΑΣ» σας ενημερώνουμε για τα εξής:
1. Το πρωί της Τρίτης κλιμάκια του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος (Σ.Δ.Ο.Ε.) πραγματοποίησαν έλεγχο στα φορτηγά αλλά και στα μηχανήματα που εργάζονται στην κατασκευή του έργου.
2. Σε ότι αφορά τα οχήματα και τα μηχανήματα της κοινοπραξίας, δεν διαπιστώθηκε ουδεμία παράβαση ούτε σχετικά με τη νομιμότητά τους, ούτε σε σχέση με το καύσιμο που χρησιμοποιούσαν.
3. Στο χώρο εργάζονται φορτηγά αυτοκίνητα Δημόσιας Χρήσης και μηχανήματα υπεργολάβων, με τους οποίους έχουν υπογραφεί οι νόμιμες συμβάσεις. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, τα όργανα του ΣΔΟΕ φαίνεται ότι διαπίστωσαν παρατυπίες σε τέσσερα φορτηγά, που λειτουργούσαν με υπεργολαβικές συμβάσεις στο Εργο.
4. Επομένως δεν υπάρχει καμία ευθύνη της Κ/Ξ ΜΟΡΕΑΣ
zougla.gr
Σύμφωνα με στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η zougla.gr, τρία κλιμάκια του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος (Σ.Δ.Ο.Ε.) πραγματοποίησαν το πρωί της Τρίτης αιφνιδιαστικό έλεγχο στα φορτηγά αλλά και στα μηχανήματα Δ.Χ. που εργάζονται στην κοινοπραξία. Είχε προηγηθεί ανώνυμη καταγγελία στο Σ.Δ.Ο.Ε., ότι στα εργοτάξια της «Μορέας Α.Ε.» υπήρχαν Ι.Χ. φορτηγά και εκσκαφείς που εργάζονταν παράνομα στα έργα κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου.
Τα κλιμάκια του Σώματος ζήτησαν να γίνει δειγματοληπτικός έλεγχος στα ντεπόζιτα καυσίμων των συγκεκριμένων μηχανημάτων. Εκεί ήταν που αποκαλύφθηκε η τεράστια κομπίνα: σε τουλάχιστον οκτώ φορτηγά και μηχανήματα (γκρέιντερ, εκσκαφείς κ.λπ.) διαπιστώθηκε ότι οι δεξαμενές καυσίμων τους ήταν γεμάτες από πετρέλαιο θέρμανσης (κόκκινο πετρέλαιο)!
Ας κάνουμε, όμως, έναν πρόχειρο υπολογισμό, προκειμένου να αντιληφθούμε το μέγεθος της απάτης. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπουργείου Οικονομικών, η μέση τιμή του πετρελαίου κίνησης για την Τρίτη 1η Μαρτίου του 2011 ανέρχεται σε 1,30 €/λίτρο, όταν την ίδια στιγμή η μέση τιμή για το πετρέλαιο θέρμανσης αγγίζει τα 0,84 €/λίτρο.
Επί της ουσίας, τι έκαναν οι επιτήδειοι; Γέμιζαν τις δεξαμενές καυσίμων στα μηχανήματα και τα φορτηγά με πετρέλαιο θέρμανσης αντί για πετρέλαιο κίνησης, κερδίζοντας συνολικά 0,46 € /λίτρο.
Όπως είναι φυσικό, εξαιτίας αυτής της «μηχανής» που στήθηκε, το ελληνικό Δημόσιο ζημιώνεται καθημερινά κατά χιλιάδες ευρώ, καθώς δεν αποδίδεται ο αναλογούμενος Φ.Π.Α. για την αντιστοιχία πετρελαίου θέρμανσης – πετρελαίου κίνησης.
«Ο έλεγχος βρίσκεται σε εξέλιξη»
Η zougla.gr επικοινώνησε με τον ειδικό γραμματέα του Σ.Δ.Ο.Ε., Γιάννη Καπελέρη, ο οποίος επιβεβαίωσε το αληθές της υπόθεσης, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά: «Σίγουρα ευσταθεί η καταγγελία που σας έγινε, αλλά μπορεί να έχει μεγαλύτερη έκταση. Έχω ζητήσει ενημέρωση από τα αρμόδια τμήματα του Σ.Δ.Ο.Ε.. Εκείνο που μπορώ να σας πω είναι ότι ο έλεγχος βρίσκεται σε εξέλιξη και δεν αποκλείεται τα αποτελέσματα να είναι μεγαλύτερης κλίμακας».
Παράλληλα, ο κ. Καπελέρης υποστήριξε ότι οι έλεγχοι διενεργήθηκαν σε φορτηγά και μηχανήματα, τα οποία ενδεχομένως να ανήκουν σε εταιρείες υπεργολάβων, που συμμετέχουν στην κατασκευαστική κοινοπραξία «Μορέας Α.Ε.».
Η ταυτότητα της κοινοπραξίας
Ας δούμε, όμως, ποια είναι η «Μορέας Α.Ε.». Η ΜΟΡΕΑΣ Α.Ε. ιδρύθηκε στις 22/12/2006 και η μετοχική της σύνθεση είναι η ακόλουθη:
• ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε., με ποσοστό 86,67%
• ΙΝΤΡΑΚΟΜ Α.Ε. ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ, με ποσοστό 13,33%
Στις 31 Ιανουαρίου του 2007, ο υπουργός Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων υπέγραψε με την παραχωρησιούχο εταιρεία, «Μορέας Α.Ε.», σύμβαση παραχώρησης του έργου: «Μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση του οδικού άξονα Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα και Κλάδος Λεύκτρο – Σπάρτη». Η διάρκεια της σύμβασης παραχώρησης είναι 30 χρόνια.
Δείτε το οργανόγραμμα του έργου
Η σύμβαση παραχώρησης κυρώθηκε με το Ν.3559/2007 (ΦΕΚ 102 Α/ 14.5.2007), ενώ η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Κρατική Ενίσχυση ελήφθη στις 31.01.2008.
Το έργο τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, που ενεργεί για λογαριασμό του ελληνικού Δημοσίου.
Επίσημη ανακοίνωση της «Κοινοπραξίας Μορέας»
Η κοινοπραξία που έχει αναλάβει το έργο της κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου, αφού επιβεβαίωσε το δημοσίευμα της zougla.gr και τους αιφνιδιαστικούς ελέγχους του ΣΔΟΕ, έστειλε δελτίο τύπου.
Απαντώντας σε δημοσιεύματα σχετικά με έρευνα του ΣΔΟΕ σε εργοτάξια της «Κοινοπραξίας ΜΟΡΕΑΣ» σας ενημερώνουμε για τα εξής:
1. Το πρωί της Τρίτης κλιμάκια του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος (Σ.Δ.Ο.Ε.) πραγματοποίησαν έλεγχο στα φορτηγά αλλά και στα μηχανήματα που εργάζονται στην κατασκευή του έργου.
2. Σε ότι αφορά τα οχήματα και τα μηχανήματα της κοινοπραξίας, δεν διαπιστώθηκε ουδεμία παράβαση ούτε σχετικά με τη νομιμότητά τους, ούτε σε σχέση με το καύσιμο που χρησιμοποιούσαν.
3. Στο χώρο εργάζονται φορτηγά αυτοκίνητα Δημόσιας Χρήσης και μηχανήματα υπεργολάβων, με τους οποίους έχουν υπογραφεί οι νόμιμες συμβάσεις. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, τα όργανα του ΣΔΟΕ φαίνεται ότι διαπίστωσαν παρατυπίες σε τέσσερα φορτηγά, που λειτουργούσαν με υπεργολαβικές συμβάσεις στο Εργο.
4. Επομένως δεν υπάρχει καμία ευθύνη της Κ/Ξ ΜΟΡΕΑΣ
zougla.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου